Spageti Pesto Goreng

Assalamualaikum semua..Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan yang ke 61..Ni pun ummi baru je lepas tengok sambutan di TV sahaja.Teringat time kecil2 dulu seronok dapat pergi tengok live sambutan merdeka..Okla, dah abis tengok ni anak-anak rasa lapar. Jadinya ummi plan buat spageti jelaaa sebab cepat dan mudah,Lagipun barang2 semua dah ada.Jom ummi sharekan ikut cara ummi... Bahan-bahan: …

Advertisements

Udang Masak Merah

Salam semua..Alhamdulillah akhirnya kita telah pun abis musim berkempen dan mengundi.Akhirnya kerajaan baru telah mengambil alih kerajaan setelah sekian lama kita ditadbir oleh kerajaan yang telah banyak songlap duit rakyat.Semoga ada banyak sinar dan perubahan positif dengan kerajaan baru ini..ok2,kita tinggalkan dulu bab kerajaan ni. Kali ni ummi nak kongsikan resepi udang masak merah.Simple menu …

Udang Galah Masak Lemak

Ahad lepas ummi ada belikan udang galah di pasar tani..Terus terpikir nak masak lemak pun sedap.Terus carikan bahan2 di pasar sekaligus.Sebelum ni ummi tak tau nak masak lemak2 ni maklum laa ummi kan orang pantai timur.So tengok kakak ipar duk masak ummi pun cuba2 lah masak jugak.Menu ini ummi hidangkan bersama sayur bendi goreng disini …